۸ اشتباهی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVEمرتکب می‌شوند؟

۸ اشتباهی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVEمرتکب می‌شوند؟

۸ اشتباهی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVEمرتکب می‌شوند؟

اگر تعمیر TAPE DRIVE را به فردی با تجربه و متخصص نسپارید، احتمالا به دلیل تجربه ناکافی تعمیرکار، اشتباهات زیادی از جانب وی رخ می‌دهد که بعدا به TAPE DRIVE شما آسیب می‌رساند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی 8 اشتباهی بپردازیم که اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE مرتکب می‌شوند، اما دیجی اچ پی از آن‌ها مصون است. با دیجی اچ پی همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ۸ اشتباهی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVEمرتکب می‌شوند؟

همیشه باید TAPE DRIVE خود را برای تعمیر به دست تعمیرکار یا مراکز تعمیر TAPE DRIVE قابل اعتمادی بسپارید که افرادی متخصص در آن ها حضور داشته و تعمیر TAPE DRIVE را انجام می دهند. در غیر این صورت مطمئن باشید حتی اگر TAPE DRIVE شما از نظر ظاهری خیلی خوب به نظر برسد، مشکلاتی در دل آن نهفته خواهند بود که به تدریج خودنمایی کرده و دردسرساز می‌شوند. بنابراین انتخاب یک تعمیرکار یا مرکز تعمیر TAPE DRIVE قابل اعتماد عامل بسیار مهمی است.

برای اینکه از این مشکلات و اشتباهات رایج تعمیرکاران مصون باشید، پیشنهاد می‌کنیم از سرویس ثبت سفارش آنلاین تعمیر TAPE DRIVE مجموعه دیجی اچ پی استفاده کنید!
توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر زمان کوتاهی صرف کرده و حتما یک مرتبه هم مقاله “تعمیر TAPE DRIVE و هرآنچه باید درباره آن بدانید
؟“ را مطالعه کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی 8 اشتباهی بپردازیم که اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE مرتکب می‌شوند. با دیجی اچ پی همراه باشید.

۸ اشتباهی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVEمرتکب می‌شوند؟

اشتباه اول: تخمین اشتباه زمان تعمیر TAPE DRIVE

زمانی که TAPE DRIVE را برای انجام تعمیر به تعمیرکاری می‌سپارید، وی یک زمان تقریبی را برای تکمیل پروسه تعمیر عنوان می‌کند. برای مثال می‌گوید تعویض هد دستگاه شما تا فردا غروب انجام می‌شود! اما در اغلب موارد این تخمین زمانی تعمیرکار اصلا درست از آب در نمی‌آید و گاها چند برابر بیشتر طول می‌کشد! تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE در این شرایط برای توجیه تاخیر به وجود آمده عموما در مورد مسائلی همچون شلوغ بودن سرشان (زیاد بودن مشتریان 🙂 )، منتظر ماندن برای دریافت قطعات اورجینال از نمایندگی خارج از ایران و غیره صحبت می‌کنند و با بهانه‌های متعدد تاخیر ایجاد شده را توجیه می‌نمایند.
اما دیجی اچ پی از این اشتباه مصون است! برخلاف اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE، هنگامی که شما پروسه تعمیر TAPE DRIVE خود را به شرکت دیجی اچ پی می‌سپارید، فقط ظرف چند ساعت TAPE DRIVE تعمیر شده خود را درب محل کار یا به صورت حضوری دریافت خواهید کرد. برای واگذار کردن TAPE DRIVE به تعمیرکاران مجرب دیجی اچ پی و دریافت TAPE DRIVE تعمیر شده هیچ نیازی به خروج از اداره و اورگان خود نخواهید داشت و این کار با پیک موتوری به صورت سریع و بدوت اتلاف وقت توسط مجموعه دیجی اچ پی انجام می‌شود.

اشتباه دوم: نبستن تمام پیچ ها

خیلی از تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE بعد از اینکه تعمیر TAPE DRIVE را انجام دادند برای بستن آن اصلا دقت لازم را صرف نمی‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که در اغلب موارد چند پیچ بعد از تعمیر TAPE DRIVE اضافه بیاید یا چند پیچ گم شود یا جای پیچ ها اشتباه بسته شود! شاید تصور کنید که این مسئله چندان حائز اهمیت نیست، اما باید بدانید که سخت در اشتباه هستید. زمانی که پیچ های خاصی در TAPE DRIVE نصب نشوند، درزها و شکاف‌های ریزی مابین قطعات سخت افزاری دستگاه ایجاد می‌شود. وجود این درزها سبب می‌شود تا ورود گرد و غبار به داخلی TAPE DRIVE ساده‌تر شود و TAPE DRIVE در برابر این مسائل حساس‌تر شود. علاوه بر این موضوع ممکن است با جا به جایی و حرکت دستگاه قطعات آن باز شود و سر جای خود قرار نداشته باشند و بر روی سایر قطعات دیگر بیافتد و ضرری میلیونی برای شما به همراه داشته باشد.
به جرئت مدعی می‌شویم که کارشناسان مجرب واحد تعمیر TAPE DRIVE در حین بستن TAPE DRIVE تعمیر شده دقتی دو برابر را نسبت به مرحله تعویض قطعات آن صرف می‌کنند تا TAPE DRIVE به بهترین شکل ممکن جمع‌بندی یا اصطلاحا دمونتاژ شود. بنابراین وقتی از سرویس تعمیر دیجی اچ پی استفاده می‌کنید، نگران کیفیت پایین TAPE DRIVE در حین جمع‌بندی دستگاه نخواهید بود.

 

اشتباه سوم: نپرسیدن و پیدا نکردن دلیل بروز مشکل

تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE عموما فقط به فکر منافع خودشان هستند و چندان به حال مشتری فکر نمی‎‌کنند. از اینرو برایشان مهم نیست که TAPE DRIVE شما دچار چه مشکلی شده باشد و قطعاتی که باید برای رفع مشکل تعویض شوند چقدر هزینه روی دست شما باقی می‌گذارند! در خیلی از موارد دیده می‌شود که حتی تعمیرکار اصلا دلیل بروز مشکل در TAPE DRIVE را نمی‌پرسد و بدون هیچ توضیحی تعمیر آن را قبول می‌کند و در نهایت و بعد از تعمیر TAPE DRIVE یک قیمت نجومی را عنوان می‌دارد!
در این شرایط مشتری در مقابل کار انجام شده قرار خواهد گرفت. وی از یک سو اصلا نمی‌تواند مطمئن باشد که صحبت های تعمیرکار صحت داشته و از سوی دیگر می‌بایست برای گرفتن TAPE DRIVE خود هزینه درخواست شده را پرداخت کند. در خیلی از موارد هم دیده شده که تعمیرکاران اصلا مشکل اصلی TAPE DRIVE را متوجه نمی‌شوند یا کلا تعمیر اشتباهی را روی TAPE DRIVE انجام می‌دهند که ظرف چند روز گند آن در می‌آید! اما زمانی که شما از سرویس تعمیر TAPE DRIVE استفاده می‌کنید باید توضیحات دقیقی در مورد مشکل TAPE DRIVE خود ارائه کنید و تعمیرکاران دیجی اچ پی هم توضیحات دقیقی در مورد مراحل تعمیر، قطعاتی که باید تعمیر شوند و هزینه آن ارائه خواهند کرد. بدین ترتیب شما می‌توانید با خیال راحت تعمیر TAPE DRIVE خود را انجام دهید! ضمنا قطعات تعویض شده توسط مجموعه دیجی اچ پی گارانتی اصالت قطعه می‌شوند!

اشتباه چهارم: به روز نبودن اطلاعات تعمیرکاران

خیلی از تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE بر این باورند که تمام اطلاعات لازم و مورد نیاز برای تعمیرات TAPE DRIVE را در اختیار دارند و همه چیز را می‌توانند به صورت تجربی انجام دهند! اما مطمئن باشید که این باور کاملا غلط است و یک تعمیرکار مجرب باید همیشه با اینترنت و اطلاعات روز در تماس باشد و جدیدترین متدهای تعمیر TAPE DRIVE های مدرن را از اینترنت استخراج کند. متاسفانه اغلب تعمیرکاران سنتی که بیرون فعالیت دارند، تمام کارهایشان را به صورت تجربی انجام می‌دهند و اصطلاحا خود را یک “استادکار” می‌نامند.

اکیدا توصیه می‌کنیم که هیچ‌وقت TAPE DRIVE های جدید مانند: LTO7 , LTO 8 خود را به این دسته از تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE واگذار نکنید.! اما کارشناسان واحد تعمیر مجموعه دیجی اچ پی افراد به روزی هستند که همواره به دنبال جدیدترین متدهای تعمیر TAPE DRIVE بوده و از این روش‌ها برای دستیابی به بهترین نتیجه استفاده می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید حتی تعمیر جدیدترین TAPE DRIVE خود را هم با خیال راحت به تعمیرکاران دیجی اچ پی بسپارید و ظرف کمتر از چند ساعت TAPE DRIVE تعمیر شده خود را درب محل کارتون یا به صورت حضوری تحویل بگیرید.

اشتباه پنجم: توجه نکردن به ایمنی و نداشتن ابزارهای مناسب

یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهاتی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE مرتکب می‌شوند، عدم توجه به نکات ایمنی و نداشتن ابزارهای مناسب است! ایمنی باید همیشه شرط اولیه کار باشد. اگر به این عامل توجه نشود، نه تنها ممکن است به خود تعمیرکار آسیب وارد گردد، بلکه TAPE DRIVE در حال تعمیر هم می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را متحمل شود. برای هر یک از بخش های تعمیر TAPE DRIVE ابزارهای خاصی تعیین شده که حتی جنس آن‌ها در حفظ ایمنی تیپ درایو تعمیری موثر خواهد بود. متاسفانه اغلب تعمیرکاران به این موضوع توجه نمی‌کنند و از هر ابزاری برای تعمیر هر یک از بخش های TAPE DRIVE استفاده می‌کنند و اصلا متوجه نیستند که آن ابزار ممکن است به قطعات سخت افزاری TAPE DRIVE آسیب برساند.

فراموش نکنید که اجزای TAPE DRIVE از قطعات الکترونیکی بسیار حساسی تشکیل شده‌اند. بروز یک اتصال کوتاه در این قطعات می‌تواند منجر به آسیب دیدن جدی آن‌ها و حتی سوختن برد و سایر قطعات TAPE DRIVE شود. متاسفانه توجه به این مسئله و ایمنی به هیچ عنوان از سوی تعمیرکاران سنتی و خیلی از مراکز تعمیر TAPE DRIVE مدرن‌تر هم صورت نمی‌پذیرد. همچنین گاها در اختیار نداشتن ابزارهای مناسب هم منجر به آسیب رساندن به TAPE DRIVE و کاهش کیفیت تعمیر آن خواهد شد. برای مثال مطمئنا اگر به جای ابزاری که برای باز کردن بدون دردسر طراحی شده است، به زور آچار و پیچ گوشتی متوسل شویم، تیپ درایو تحت فشار قرار می‌گیرد و آسیب‌های زیادی به آن وارد می‌شود. متاسفانه اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE فعلی به ابزارهای مناسب تعمیر مجهز نیستند و این موضوع کیفیت تعمیر TAPE DRIVE را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
اما دیجی اچ پی تمام ابزارهای مدرن و روز موجود برای تعمیرات TAPE DRIVE را در اختیار کارشناسان مجرب خود قرار داده و تعمیرکاران این شرکت به خوبی می‌دانند که ایمنی شرط اولیه یک تعمیر با کیفیت است. کیت های تعمیری که کارشناسان دیجی اچ پی در اختیار دارند به تمام ابزارهای اورجینال تعمیر TAPE DRIVE برندهای مختلف مجهز هستند. دیجی اچ پی هم اکنون بزرگ‌ترین و به روزترین فروشگاه قطعات TAPE DRIVE را هم در اختیار دارد که با ضمانت قطعات اورجینال TAPE DRIVE های مختلف را به صورت جزئی و کلی عرضه می‌کند. بنابراین وقتی تعمیر TAPE DRIVE خود را به دیجی اچ پی بسپارید، دیگر هیچ نگرانی در رابطه با مسائلی همچون ایمنی، کیفیت تعمیر و قطعاتی که در TAPE DRIVE شما بکار می‌روند نخواهید داشت.

اشتباه ششم: عدم بکارگیری قطعات با کیفیت

متاسفانه وقتی TAPE DRIVE را به یک تعمیرکار می‌سپارید و وی TAPE DRIVE شما را تعمیر می‌کند، دیگر نمی‌توانید متوجه شوید که کیفیت قطعه بکار رفته در درایو شما تا چه اندازه خوب و قابل اعتماد است! یعنی اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر بگوییم، مشتری هیچوقت متوجه نمی‌شود که کیفیت قطعه تعویضی TAPE DRIVE او در چه اندازه بوده و آیا با ادعای تعمیرکار مطابقت دارد یا خیر؟! متاسفانه اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVEهم از این موضوع سوء استفاده می‌کنند. یعنی قطعات نه چندان با کیفیت را در TAPE DRIVE نصب می‌کنند که هزینه کمتری را برای خودشان به همراه داشته باشد، اما زمانی تحویل دادن TAPE DRIVE به مشتری مدعی می‌شوند که جنس درجه یک و فول اورجینال را در TAPE DRIVE بکار برده‌اند! بدین ترتیب هزینه‌ای چند برابر را از مشتری دریافت خواهند کرد و سودی کلان را به جیب می‌زنند!
اما دیجی اچ پی به عنوان یک مجموعه معتبر وظیفه خود می‌داند که بهترین قطعات را در TAPE DRIVE های مشتریانش بکار ببرد و در قبال قطعات تعویض شده مسئولیت‌پذیر باشد. قطعاتی همچون هد دستگاه TAPE DRIVE که در فروشگاه قطعات دیجی اچ پی موجود هستند، هم اکنون با کیفیت ترین نوع این دسته محصولات به شمار می‌روند که مطمئن باشید در بازار آزاد قادر به پیدا کردن نمونه مشابه آن‌ها نخواهید بود قابل ذکر است که منظور بازار ازاد خارج از ایران می باشد این قطعات به قدری تخصصی هستند که کمتر کسی آن را دیده یا به آن اشنایی دارد. این موضوع برای سایر قطعات سخت افزاری که دیجی اچ پی مورد استفاده قرار می‌دهد هم صدق می‌کند. پس زمانی که تعمیر TAPE DRIVE خود را به دیجی اچ پی می‌سپارید می‌توانید از کیفیت قطعات تعمیری دستگاه مطمئن باشید. دیجی اچ پی حتی برای جلب رضایت مشتریانش قطعات تعویض شده TAPE DRIVE های تعمیری را گارانتی می‌کند تا حسن نیت خود را به اثبات برساند.

اشتباه هفتم: عیب یابی غلط

یکی از اصلی ترین عواملی که حرفه‌ای بودن یک تعمیرکار را نشان می‌دهد، توانایی وی در عیب یابی TAPE DRIVE است! متاسفانه اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE در این رابطه ضعف دارند و عموما عیب یابی درستی به عمل نیاورده و بدین صورت خسارت‌هایی را به مشتری وارد می‌کنند که البته خود مشتری هیچ‌وقت متوجه این مسائل نمی‌شود! برای مثال ممکن است اسیب روی برد دستگاه شما ایجاد شود و تعمیرکار با دیدن TAPE DRIVE شما و یک عیب یابی غلط بگوید که هد دستگاه شما اسیب دیده و نیاز به تعویض دارد، در حالی که اصلا اینطور نیست و اسیب به وجود آمده فقط روی برد و بعضی قطعات ایجاد شده است.
نهایتا بدین صورت علاوه بر اینکه مشتری هد دستگاه اورجینال و اصل TAPE DRIVE خود را تعویض می‌کند، ملزم به پرداخت هزینه گزافی به عنوان قیمت هد TAPE DRIVE و دستمزد تعمیر آن هم خواهد شد، در حالی که اصلا نیازی به پرداخت این هزینه وجود نداشته و از همان ابتدای امر عیب یابی غلط باعث ایجاد این مسئله شده است. اما کارشناسان واحد تعمیر دیجی اچ پی افراد متخصصی هستند که از فیلترهای بسیار دقیقی عبور کرده و در عیب یابی TAPE DRIVE مهارت خاصی دارند. بنابراین زمانی که عیب یابی توسط کارشناسان تعمیر دیجی اچ پی انجام شود، می‌توانید مطمئن باشید که منشاء مشکل TAPE DRIVE تان به خوبی شناسایی و رفع خواهد شد. پس عیب یابی غلط هم یکی دیگر از اشتباهات رایج تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE محسوب می‌شود.

اشتباه هشتم: آسیب زدن به برد TAPE DRIVE

برد دستگاهای TAPE DRIVE یکی از حساس ترین م مهم ترین بخش های آن محسوب می‌شود که باید خیلی دقیق و حساب شده با آن رفتار کرد. روی برد TAPE DRIVE کانکتورها و قطعات بسیار زیادی نصب است. کانکتور موتور، کانکتور ای پی، کانکتور سوکت برق، کانکتور هد وخواندن و نوشتن و غیره همگی روی برد TAPE DRIVE نصب هستند. در حین کار کردن با برد باید کمال دقت صرف شود تا آسیبی به آن وارد نشود. متاسفانه این موضوع از سوی اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE نادیده گرفته می‌شود. ایجاد یک اتصال کوتاه روی برد TAPE DRIVE کافیست تا آسیب جدی به آن وارد شود.
در بسیاری از موارد رفتار نادرست با برد TAPE DRIVE در کوتاه مدت اثرات خود را نشان نمی‌دهد، اما در دراز مدت منجر به بروز مشکل می‌شود. به همین دلیل تعمیرکاران TAPE DRIVE چندان به این مسئله اهمیت نمی‌دهند. اما زمانی که تعمیر TAPE DRIVE خود را به کارشناسان دیجی اچ پی واگذار می‌کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که با برد TAPE DRIVE به بهترین شکل ممکن رفتار می‌شود و تمام استانداردهای ایمنی لازم برای محافظت از این قطعه به عمل می‌آید. پس بدین ترتیب TAPE DRIVE  شما در دراز مدت هم دچار هیچ مشکلی نخواهد شد. به خاطر داشته باشید که ایمنی، دقت در کار و سرعت بالا همگی توسط مجموعه TAPE DRIVE برای شما به ارمغان آورده می‌شوند.

۸ اشتباهی که تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE مرتکب می‌شوند؟

جمع ‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 8 اشتباهی پرداختیم که اغلب تعمیرکاران و مراکز تعمیر TAPE DRIVE مرتکب می‌شوند، اما دیجی اچ پی از آن‌ها مصون است. شما با اعتماد به خدمات دیجی اچ پی می‌توانید تعمیرات TAPE DRIVE خود را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت لازم انجام دهید.در مرکز دیجی اچ پی کافیست با شماره 71053530-021 تماس حاصل نمایید یا با مراجعه به صفحه ثبت سفارش تعمیرات TAPE DRIVE در سایت دیجی اچ پی درخواست خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *